mandag 31. august 2009

Repitisjonsoppgaver side 31


1. Hva er en strategi?- En strategi er en plan om hvordan noe skal utføres. Ofte veldig konkret.

2. Hva er forskjellen mellom en kommunikasjonsstrategi og en informasjonskilde?- En kommunikasjonsstrategi er mer konkret enn en informasjonskilde.

3. Hva kaller man de ulike fasene i en kommunikasjonsplan?- Forankring, situasjonsanalyse, planlegging av tiltak, gjennomføring og evaluering.

4. Hva er viktig i de ulike fasene?- Forankring: Virksomheten skal ha et klart mål med strategi, og alle som arbeider der, bør kjenne til målet og være involvert i prosessen.
Situasjonsanalyse: Det er en liste over virksomhetens sterke og svake sider.
Planlegging av tiltak: Her konkretiseres mål som ble diskutert i forankringsfasen.
Gjennomføring: Man gjennomfører de aktivitetene man har planlangt.
Evaluering: Evaluerer om målene er oppnådd og gjennomført på en god måte.

5. Hva er krisekommunikasjon, og hvorfor er det viktig for en organisasjon å ha en plan for hvordan de skal kommunisere i en krisesituasjon?- Det er kommunikasjon som kanskje er vanskelig, men som er nødvendig får å få en krise til å bli oppløst. Om en krise skjer er det viktig å ha en plan for hvordan den skal bli oppløst, derfor legger mange virksomheter planer på krisekommunikasjon.

Ingen kommentarer: